Spørsmål & Svar

Hvor mye må jeg betale i frakt?

Alle bestilte varer sendes som Pakke i postkassen med sporing. Alle ordrer over 1299.- sender vi fraktfritt.  Frakt for ordrer t.o.m. 1298,- er kr 59,-.

Levering av store/tunge møbler:

  • For store møbler (senger, sklie og lignende) vil det tilkomme et frakttillegg på opptil kr 299,-
  • Det vil stå i produktbeskrivelsen om dette gjelder det aktuelle produktet, og hvor mye frakttillegget utgjør.

Hva skjer om jeg ikke henter pakken min på posten?

  • Pakken blir liggende i butikk i maks 14 dager.
  • Uavhentede pakker returneres automatisk til oss.
  • For uavhentede pakker vil kunde bli belastet kr 179,- for omkostninger og evt ny forsendelse. Dette gjelder uansett ordrens størrelse.
  • Pakken blir sendt på nytt når vi har mottatt betalingen.
  • Hvis du ikke ønsker pakken sendt på nytt, blir ordrebeløpet (- kr 179,- for omkostninger) refundert. 

Jeg ønsker å benytte meg av angreretten. Hvordan går jeg videre?

Ønsker du å benytte angreretten sender du en mail til kundeservice@miniverden.no.

Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten, må varen sendes tilbake til Miniverden i original emballasje, sammen med ordrebekreftelsen og utfylt angrerettskjema.

Ved bytte er returetiketten gratis, men du betaler selv frakt på den nye bestillingen.

Ønsker du å returnere varene tilkommer et gebyr for bruk av returetikett.

  • Varereturer inntil 2 kg: kr 79,- 
  • Varereturer over 2 kg: kr 149,-

Beløpet for varereturen, minus returfrakt, blir refundert når returen er ferdig behandlet.

Statlig angreskjema finner du her.

Hvorfor har jeg ikke mottatt min ordre?

Alle lagerførte varer vil bli pakket og sendt til kunde innen 1-5 virkedager. Om du ikke har mottatt din vare kan det hende at den ikke er lagerført og vi venter på den fra leverandør. Dette vil du da motta informasjon om ved bestilling av varen. Miniverden tar forbehold om forsinkelser hos Bring som leverer varene. 

Hvordan avbestiller jeg min ordre?

Skulle du ønske å avbestille din ordre før de er pakket og sendt kan dette gjøres ved å sende en mail til kundeservice@miniverden.no. 

Hva gjør jeg ved feil, eller mangel på varen(e) jeg har mottatt?

Dersom du har mottatt en vare med feil eller mangler må du sende en mail til kundeservice@miniverden.no så raskt som mulig etter at feilen er oppdaget. Legg ved bilder av produktet, sammen med ordrenummer og vennligst spar på emballasjen da dette forenkler prosessen. Vi vil deretter sende deg en mail med informasjon om hva som vil skje videre. 

Jeg har bestilt forhåndsbestilte varer. Når vil de komme?

Det skal alltid vært opplyst om forventet leveringstid sammen med informasjon om produktet på forhåndsbestilte varer. Årsaken til at et produkt må forhåndsbestilles kan være at det er utsolgt hos leverandør eller at det er en nyhet som ikke har ankommet nettbutikken ennå. Kontakt oss gjerne på kundeservice@miniverden.no om noe er uklart. 

Hvilke betalingsmetoder aksepterer dere?

Vi aksepterer betaling med VISA og/eller MasterCard og Klarna. Ønsker du å betale med en annen betalingsmetode, vennligst ta kontakt på kundeservice@miniverden.no. 

Når kan jeg forvente å motta varen?

Alle lagerførte varer vil bli pakket og sendt til kunde innen 1-5 virkedager. Informasjon om varer med annen leveringstid skal til enhver tid være oppdatert i produktomtalene.
Har du behov for raskere levering, vennligst ta kontakt på kundeservice@miniverden.no.

Hvordan blir pakkene levert til meg? 

Alle pakker blir sendt med Bring. Normalt vil det bli levert på nærmeste postkontor, men om pakken er liten nok vil den bli sendt til postkassen din.

Tjen MiniPoints